7 gode egenskaber at besidde som leder

  • God kommunikator: Som leder er det vigtigt, at du er dygtig og hurtig til at formulere dig korrekt. Du skal kommunikere med dine medarbejdere, andre ledere, direktøren og personer uden for virksomheden.

  • Overbevisende:Som leder skal du virke overbevisende, hvis du ønsker, at dine medarbejdere skal følge din vej.

  • Kan lede: Som leder er det din opgave at få dine medarbejdere til at følge den ønskede retning. Du skal ikke være bange for selv at gå forrest.

  • Kan uddelegere:Som leder har du ofte ikke tid til selv at udføre alle de opgaver, som du gerne vil. Du bliver derfor nødt til at uddelegere opgaverne til dine medarbejdere. Her skal du være dygtig til at se, hvilke medarbejdere der skal løse opgaven og i hvilken rækkefølge, at de skal arbejde på den for, at den bliver løst til tiden.

  • Er selvsikker:Som leder skal du tro på dig selv. Hvis du virker usikker, kan det hurtigt smitte af på dine medarbejdere og derved få en negativ effekt.

  • Er beslutsom:Som leder er det dig, der skal tage beslutningerne. Også dem, der ikke er sjove. Det er derfor vigtigt, at du er i stand til at tage en beslutning og bagefter stå ved den.

  • Kan udvise empati:Som leder skal du kunne udvise empati over for dine medarbejdere. Hvis du har en forståelse for dine medarbejdere og kender til deres udfordringer, hjælper det dig i din ledelse af den enkelte medarbejder.

Ønsker du at styrke dine kompetencer inden for ledelse?

Så tilbyder vi i DEKRA Business kurser inden for ledelse, som tager udgangspunkt i din hverdag og virksomhed. 

 

Hvad kan vi hjælpe dig med?