Finder hold til dig
Koordinatoruddannelse for ledige (online)
30 dages online forløb, som styrker dit CV og hjælper dig i din jobsøgning.
Koordinatoruddannelsen
DEKRA's koordinatoruddannelse har plads til alle. På vores koordinatoruddannelse har vi kursister fra mange brancher og byder alle velkommen uanset alder og erhvervserfaring. Vores undervisere sikrer, at alle kan være med og får udbytte af alle uddannelsens fag.
Nye kompetencer, der løfter dig
På koordinatoruddannelsen lærer du blandt andet hvordan du:
- Løser konflikter og siger til og fra
- Anvender kommunikationsværktøjer simpelt og let
- Motiverer de involverede i opgaverne og sikrer fremdrift
- Laver professionelle præsentationer
- Samarbejder smidigt med eksterne parter
- Arbejder sammen i teamet og på tværs af en organisation
Bonus
Du får også kompetencerne til at søge jobs. Du lærer:
- At finde dine kompetencer både fagligt og personligt og bruge dem i dit ansøgningsmateriale
- At se og matche forskellige behov på arbejdspladsen
- At være tydelig og fortælle hvem du er og hvad du kan
Det er alt sammen noget, der gennem en jobrettet uddannelse kan styrke dine muligheder for et nyt job eller få større arbejdsglæde.
Kursets opbygning
På 30 dages online kursus bliver du klædt på til dit næste job. Uddannelsen er bygget op af 14 fag, som hver styrker dine kompetencer. Læs mere om de enkelte fag nedenfor.
1. Jobrelateret brug af styresystemer på PC
På dette kursus i jobrelateret brug af styresystemer på PC vil du opnå kendskab til både grundlæggende funktioner og specifikke arbejdsredskaber som Teams og OneDrive/SharePoint.
Du vil lære at navigere i et programs brugerflade, samt hvordan du gemmer, flytter, sletter, kopierer og genfinder filer som f.eks. dokumenter. Vi fokuserer på at oprette og organisere mapper, samtidig med at du får indsigt i forskellen på forskellige program- og filtyper.
Brug af Teams og OneDrive/SharePoint er centrale elementer på kurset, hvilket både styrker dine arbejdsprocesser og giver dig en god start på kurset.
Varighed: 2 dage.
2. Personlig udvikling til arbejde og uddannelse
Efter kurset vil du have tilegnet dig ny viden og blive motiveret til at fortsætte din faglige og personlige udvikling.
Du vil være klar til at imødekomme de skiftende krav på arbejdspladsen og tilpasse dig nye udfordringer.
Du vil kunne opstille klare mål for din egen kvalificering og uddannelse, så du præcist matcher dine behov inden for dit fagområde.
Du vil lære at mestre udviklingssamtaler, skabe relationer og håndtere udfordringer, når du møder modstand.
Du vil lære at forstå de psykologiske mekanismer, der henholdsvis fremmer og hæmmer præcis kommunikation.
Varighed: 5 dage.
Bemærk at dette fag splittes op over to perioder.
3. Samarbejde i grupper i virksomheden
Bliv stærk i effektivt samarbejde i grupper på din arbejdsplads, hvor du selv aktivt bidrager til at løse problemer og konflikter. Det vil sikre, at teamet mål er i overensstemmelse med virksomhedens.
Du vil kunne reducere de processer, der hæmmer samarbejdet, og styrke dem, der fremmer det, især inden for den administrative funktion.
Varighed: 2 dage.
4. Kommunikation som ledelsesværktøj
Når du har gennemført kurset, Kommunikation som ledelsesværktøj, vil du som koordinator være bevidst om, hvor vigtig kommunikation er i rollen, og forstå de faktorer, som påvirker kommunikationens processer i analoge og digitale rum.
Du vil kunne formidle dine budskaber effektivt og anvende forskellige kommunikationsformer og -kanaler, hvilket vil hjælpe dig med at opnå en konstruktiv dialog med medarbejdere, ledelsen og samarbejdspartnere.
Kurset giver dig værktøjerne til at navigere i komplekse kommunikationssituationer og sikre, at information flyder smidigt i alle retninger.
Varighed: 2 dage.
5. Cirkulær forretningsforståelse - adm. Medarbejdere
Som salgs- og handelsmedarbejder eller administrativ medarbejder vil du opnå viden om cirkulære forretningsmodeller, som f.eks. cirkulære værdikæder, genanvendelse samt relevant branchelovgivning. På den måde vil være i stand til at bidrage til virksomheden grønne omstilling i samarbejde med dine kollegaer.
Varighed: 2 dage.
6. Nye kunder via viral markedsføring
Lær grundlæggende teknikker inden for viral markedsføring, der kan styrke virksomhedens online tilstedeværelse.
Du vil arbejde med udvalgte virale markedsføringsmidler og -kanaler, herunder sociale medier, nichesites og blogs. Desuden vil du få en introduktion til, hvordan man kan placere og uploade enkle markedsføringskampagner i relevante digitale medier.
Kurset giver dig et solidt udgangspunkt for at begynde at anvende viral markedsføring i praksis.
Varighed: 2 dage.
7. Medarbejderen som deltager i forandringsprocesser
Du lærer at anvende værktøjer og metoder, som fremmer forandringsprocesser i relation til dit daglige arbejde – uanset om du er faglært eller ufaglært.
Du vil forstå din egen rolle i forandringsprocesser og tage aktiv del i at ændre og optimere organiseringen af arbejdsgange, problembehandlingsprocesser og andre dynamiske processer, som har relevans for din egen jobfunktion.
Varighed: 2 dage.
8. Mødeledelse
Som koordinator, lærer du at planlægge, afholde og lede forskellige typer af møder med fokus på at skabe værdi for virksomheden og mening for deltagerne.
Du vil kunne fastlægge klare mål for mødet og udarbejde en veltilrettelagt plan for mødet og på den måde sikre, at hele mødeprocessen og resultatet er værdiskabende for alle involverede parter.
Varighed: 1 dag.
9. Anvendelse af præsentationsprogrammer
Lær, hvordan du fremstiller grafisk præsentationsmateriale med PowerPoint som det primære præsentationsprogram, f.eks. til foredrag, informationsskærme og salgspræsentationer.
Du vil kunne anvende værktøjets layoutprincipper på et grundlæggende niveau og tilrettelægge præsentationen på en hensigtsmæssig måde i forhold til præsentationens formål og virksomhedens behov. Derudover får du mulighed for at snuse til Canva, som kan give dig ekstra kreative muligheder til at supplere dine PowerPoint-præsentationer.
Varighed: 2 dage.
10. Lederens konflikthåndtering og vanskelige samtaler
På kurset ’Lederens konflikthåndtering og vanskelige samtaler’ vil du som koordinator opnå en forståelse af, hvordan konflikter opstår, kan udvikle sig og parternes reaktioner.
Du vil være i stand til at forebygge og håndtere konflikter på arbejdspladsen samt gennemføre samtaler med konfliktpotentiale, selvom du ikke nødvendigvis har en formel ledelsesfunktion.
Kurset giver dig de nødvendige værktøjer til at navigere i udfordrende situationer og bidrage til et bedre arbejdsmiljø.
Varighed: 2 dage.
11. E-mail til jobbrug
Bliv skarp til e-mail kommunikation med Outlook, og lær, hvordan du effektivt håndterer dine opgaver online.
Du vil blive fortrolig med at sende og modtage e-mails, vedhæfte filer og strukturere din indbakke.
Du vil også lære at arbejde med Outlooks elektronisk kalender og holde styr på dine kontakter. Du vil kunne anvende Outlook, i forbindelse med dine opgaver, til både intern og ekstern kommunikation.
Du vil lære at formulere gode og læsevenlige mails, bruge links og vedhæftede filer korrekt, og udnytte andre online kommunikationsformer som f.eks. chat.
Du vil blive skarp til at anvende Outlook til planlægningsopgaver og kunne bruge det i forbindelse med intern og ekstern kommunikation og samarbejde.
Varighed: 2 dage.
12. Administrative opgaver i salgsarbejdet
På ’Administrative opgaver i salgsarbejdet’ lærer du at tilrettelægge og udføre det administrative arbejde, der er i en salgsfunktion.
Du lærer de administrative rutiner som tilbudsgivning, håndtering af ordremodtagelse, fakturering og kundereklamationer.
Varighed: 2 dage.
13. Online kundeservice og -rådgivning
Lær, hvordan du kan anvende online services og tjenester, herunder webbaserede fora og netværk til kommunikation med og serviceringen af virksomhedens kunder, leverandører og samarbejdspartnere.
Du vil lære at vejlede og rådgive kunder om produkter og services og sikre, at lovmæssige krav overholdes i relation til elektronisk markedsføring og handel.
For at yde den optimale og integreret service, vil du kunne kommunikere med samt servicere kunderne på både websider, blogs, e-nyhedsbreve, mails og telefonisk, og du vil være i stand til at vurdere, hvornår en personlig face-to-face rådgivning vil være en fordel at benytte.
Varighed: 2 dage.
14. Professionelt indkøb i virksomheden
Efter kurset kan du medvirke og gennemføre det operationelle indkøb. Du kan gennemføre indkøbet fra indkøbsordren, til fakturakontrol og kvalitetsmæssige sider af indkøbet.
Du kan fastlægge relevante nøgletal med udgangspunkt i virksomhedens leveringsservice.
Du får værktøjerne til at deltage i udviklingen af indkøbsprocesser og arbejdsgange, med fokus på virksomhedens leveringsservice, og du vil være med til at fastsætte og overvåge vigtige nøgletal for indkøbsfunktionen.
Stå stærkere i din jobsøgning
Når du har taget koordinatoruddannelsen hos DEKRA, står du med en styrket faglig profil, der bringer dig tættere på spændende stillinger i det private erhvervsliv og gør dig bedre til at agere professionelt i rollen som fx koordinator, assistent eller PA.
Her bliver du undervist i discipliner og værktøjer, som har høj værdi for både organisationen og dit CV, når du skal søge nyt job, hvor der er fokus på blandt andet administration, projektkoordinering og ledelse af vigtige møder og projekter mv.
Vores undervisning bygger på en personlig og inkluderende tilgang, der tager udgangspunkt i vores kursisters situation og virkelighed. Derfor er du meget velkommen på vores kurser, uanset hvilke forudsætninger, kompetencer, erfaring og værktøjer, du har med i bagagen.
Her kan du finde information om alle de fordele, der er ved at uddanne dig til koordinator gennem DEKRA – og du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om vores kurser og de kompetencer, de giver dig.
Praktisk information
Pris & AMU-mål
Hvis du er ledig og har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse, kan dit jobcenter eller a-kasse bevillige dig et AMU-kursus og stå for betalingen af dit kursus.
Hvis du ikke har en videregående uddannelse, koster uddannelsen 6.240 kr.
Hvis du har en videregående uddannelse koster uddannelsen 17.629,45 kr.
Priser er gældende pr. 1.1.2024.
44371 Jobrelateret brug af styresystemer på pc (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.222,30 kr.
45362 Personlig udvikling til arbejde og uddannelse (5 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 1.040 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 2550,43 kr.
45983 Samarbejde i grupper i virksomheden (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
- For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
49729 Kommunikation som ledelsesværktøj (2 dage)
-
For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
49893 Cirkulær forretningsforståelse – adm. Medarbejdere (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
40995 Nye kunder via viral markedsføring (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
44383 Medarbejderen som deltager i forandringsprocesser (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
- For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
44373 Anvendelse af præsentationsprogrammer (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.222,30 kr.
49730 Mødeledelse (1 dag)
- For personer i AMU-målgruppen: 208 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 732,09 kr.
49732 Lederens konflikthåndtering og vanskelige samtaler (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
47293 E-mail til jobbrug (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.222,30 kr.
47236 Administrative opgaver i salgsarbejdet (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
47189 Online kundeservice og rådgivning (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
49084 Professionelt indkøb i virksomheden (2 dage)
- For personer i AMU-målgruppen: 416 kr.
-
For personer udenfor AMU-målgruppen: 1.186,67 kr.
Kurset er underlagt den til enhver tid gældende AMU-lovgivning samt Bekendtgørelse af lov om godtgørelse og tilskud ved deltagelse i erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse.
Hvert fag i koordinatoruddannelsen afsluttes med en AMU-prøve.
Hvem kan tage dette kursus?
Alle kan deltage i kurset, du kan bare ikke få det betalt via din a-kasse/Jobcenteret, hvis du er i arbejde.
Skal jeg op til en eksamen?
Hvem kan få godkendt jobrettet uddannelse af a-kassen?
Koordinatoruddannelsen er på den nationale Positivliste, og det betyder at du som ledig kan få godkendt 6 ugers jobrettet AMU-uddannelse, hvis du er:
-
Ufaglært: Du har afsluttet højst grundskolen (folkeskolen) og eventuelt en gymnasial uddannelse.
-
Faglært: Du har en erhvervsfaglig uddannelse som for eksempel elektriker, grafiker, kok eller salgsassistent.
-
Faglært + kort videregående uddannelse: Du er faglært og har en kort videregående uddannelse som for eksempel datamatiker, laborant eller handelsøkonom.
Computerkrav til gennemførelse af onlineuddannelsen
- Adgang til en PC med installeret Office 365, Office pakke 2016 eller 2019.
- Din computer skal have webkamera, mikrofon og højttaler.
Vurdering af basale færdigheder
Få vurderet dine færdigheder i læsning, skrivning, regning og matematik, samt vejledning til undervisningsmuligheder heri efter behov.
Vurdering af basale færdigheder er et gratis tilbud til alle, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-kurser.
Såfremt du ønsker at få lavet denne vurdering, skal du kontakte os før kursusstart.
Vi hjælper dig med at styrke dit CV
Jobmarkedet er hele tiden i rivende udvikling. Med vores kursus, får du føjet nogle relevante kompetencer inden for blandt andet grundlæggende regnskab, cirkulær økonomi, forretningsprocesser, administration, møde- og projektledelse samt koordinering, som kan gøre dig til en værdifuld medarbejder i spændende jobfunktioner på mange moderne arbejdspladser.
Vi står klar til at tage imod dig hos DEKRA Business. Tilmeld dig Koordinatoruddannelsen allerede i dag, og sikr dig en plads på det ønskede hold. Så har du allerede taget det første skridt til en jobrettet uddannelse, der kan gøre dig mere attraktiv på arbejdsmarkedet.
Har du spørgsmål, så kontakt os endelig på telefon 70 60 65 00.
Ønsker du at blive tilmeldt et hold, så lad os ringe dig op, så finder vi det hold der passer dig bedst.